Julemarked i 2014

Konservative stiller forslag om, at administrationen i samarbejde med Dragør erhverv, gadelauget og butikscentrene, samt turistforeningen udarbejder oplæg til, hvordan Dragør kommune i et samspil med forskellige interessenter kan udvikle og etablere et julemarked i 2014. Endelig forslag til et samarbejde og gensidige forpligtigelser fremlægges til politisk beslutning i april måned 2014.

Motivation

DR har optaget julekalenderen 2014 i Dragør. Det må forventes, at Dragør som by og kommune vil få en del medieomtale og positivt PR på baggrund af dette. Vi er som kommune aktuelt ikke klar til at anvende dette positivt. En af flere modeller er selvfølgelig at holde et julemarked i Dragør i 2014 der kan tiltrække de mange der følger med i julekalenderen. Det vil give vækst til byen og positiv omtale.

For at kunne udvikle et sådan julemarked er det væsentligt at det sker i samarbejdet mellem privat og offentlig aktør.